دومین المپیک دانش آموزی

مقدمه:
همواره در مدارس تیزهوشان و با توجه به رسالت این مدارس که پرورش آینده سازان و نخبگان این مرز و بوم است، سخت گیری و جدیت آموزشی به صورت ویژه ای اعمال می شود.
دانش آموزان به طور معمول به دلیل عدم توجیه نسبت به لزوم این پیگیری ها، نسبت به مدرسه و محیط آن کمتر شور و اشتیاق دارند و غالبا به این محیط علاقه نداشته و نسبت به جمله « مدرسه خانه دوم دانش آموزان است» نگاهی شعاری دارند. این تصور اشتباه به مرور باعث ایجاد حس خمودگی و بی میلی در دانش آموزان می شود.
در همین راستا کادر مشاورین و معاونت مدرسه باید با برنامه ریزی های صحیح و هدفمند حس تعلق را در دانش آموزان ایجاد کرده و از فاصله گرفتن آنها از محیط مدرسه جلوگیری نمایند.
از طرفی فاصله گرفتن از پیگیری های معمول آموزشی و پرورشی سبب کشف متقابل استعدادهای موجود و تلاقی و رشد آنها می شود، که این امر بهره گیری از تمامی ظرفیتها در جهت بهبود و ارتقای سطح دانش و خلاقیت مجموعه هدف را تسهیل می کند.
در کنار سایر اقداماتی که همواره و به صورت منظم در همین راستا انجام می گیرد، نیاز به فاصله گرفتن از کلیشه های موجود و اجرای طرحی نو برای تسریع در روند تعمیق حس تعلق دانش آموزان به محیط مدرسه احساس می شد.
طرح المپیک مدرسه به همین منظور طراحی و تدوین شد تا دانش آموزان در فضای مدرسه علاوه بر فعالیتهای آموزشی و پرورشی معمول، یک حس متفاوت را تجربه نمایند و همچنین در زمینه رسالت آموزشی و پرورشی، مدرسه نیز به اهدافی که در ذیل به آنها اشاره شده است، دست یابد.
المپیک دانش آموزی 1403















دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.