دومین المپیک دانش آموزی

مقدمه:

همواره در مدارس تیزهوشان و با توجه به رسالت این مدارس که پرورش آینده سازان و نخبگان این مرز و بوم است، سخت گیری و جدیت آموزشی به صورت ویژه ای اعمال می شود.

دانش آموزان به طور معمول به دلیل عدم توجیه نسبت به لزوم این پیگیری ها، نسبت به مدرسه و محیط آن کمتر شور و اشتیاق دارند و غالبا به این محیط علاقه نداشته و نسبت به جمله « مدرسه خانه دوم دانش آموزان است» نگاهی شعاری دارند. این تصور اشتباه به مرور باعث ایجاد حس خمودگی و بی میلی در دانش آموزان می شود.

در همین راستا کادر مشاورین و معاونت مدرسه باید با برنامه ریزی های صحیح و هدفمند حس تعلق را در دانش آموزان ایجاد کرده و از فاصله گرفتن آنها از محیط مدرسه جلوگیری نمایند.

از طرفی فاصله گرفتن از پیگیری های معمول آموزشی و پرورشی سبب کشف متقابل استعدادهای موجود و تلاقی و رشد آنها می شود، که این امر بهره گیری از تمامی ظرفیتها در جهت بهبود و ارتقای سطح دانش و خلاقیت مجموعه هدف را تسهیل می کند.

در کنار سایر اقداماتی که همواره و به صورت منظم در همین راستا انجام می گیرد، نیاز به فاصله گرفتن از کلیشه های موجود و اجرای طرحی نو برای تسریع در روند تعمیق حس تعلق دانش آموزان به محیط مدرسه احساس می شد.

طرح المپیک مدرسه به همین منظور طراحی و تدوین شد تا دانش آموزان در فضای مدرسه علاوه بر فعالیتهای آموزشی و پرورشی معمول، یک حس متفاوت را تجربه نمایند و همچنین  در زمینه رسالت آموزشی و پرورشی، مدرسه نیز به اهدافی که در ذیل به آنها اشاره شده است، دست یابد.

المپیک دانش آموزی 1403

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *