اهداف ما
تربيت دانش آموزاني علم آموز مبتني بر پژوهش، مقتدر، اخلاق گرا و دين مدار.
شناسايي و پرورش و شكوفايي استعدادها
(پايگاهي براي شكوفايي استعدادها و ظهور خلاقيت هاي داشته باشيم.)
قانون گرايي توام با رفاقت و احترام نسبت به يكديگر و نيز پدر و مادر
(قانونمندي و رفاقت را نهادينه كنيم.)
آموزش مبتني بر پژوهش با تعمق گرايي و غني سازي علمي
(طرح درس جامع و قوي جهت آموزش پژوهش محور را پيگيري كنيم.)
برانگيختن انگيزه و شور و شعف علمي
(جو درس خواندن و مطالعه را حاكم كنيم.)
سرلوحه قرار دادن نشاط و شادي در روند آموزشي مدرسه
(بچه ها علاقه مندانه و مفرح درس بخوانند.)
خروجي مدرسه يك شهروند خوب، با اخلاق، مومن و منطقي
(چند بعدي بودن فرد را پيگيري كنيم.)
پرورش قدرت آفرينندگي و تفكر واگرا
(ذهن نو انديش را در فرزندانمان تجلي دهيم.)
ايجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و افزايش آن
(خود اتكايي دانش آموزان را جدي بگيريم.)
ما بر اين باوريم كه مهمترين نياز هر جامعه تعليم و تربيت افرادي است كه با اتكا به نيروي اراده
و تعقل خويش و شناخت وتوانايي هاي بالقوه شان مولد دانش و فن آوري متناسب با فرهنگ
جامعه خود باشند. از اين رو آموزش صحيح و اصولي جوانان و نوجوانان جهت رشد و شكوفايي
خلاقيت هايشان بايد به جد مورد توجه قرار گيرد.
مدرسه حلي (3)، جامعه كوچكي است كه مي خواهد با آموزش صحيح موجبات
پرورش توانايي هاي بالقوه دانش آموزان را فراهم نموده و انسان هايي را تحويل دهد كه براي خود و خانواده و در نهايت جامعه مفيد باشند.
به منظور بالفعل شدن استعداد هاي بالقوه دانش آموزان اين مركز، عوامل مختلفي
را مد نظر قرار داده ايم تا در اين رهگذر شاهد رشد و و تعالي استعداد ها و ظهور
بيشتر خلاقيت ها باشيم.
در حوزه پژوهشی
1- شناسايي و پرورش دانش آموزان خلاق و نوآور
2- حضور فارغ التحصيلان و دبيران پزوهش كار سمپادي:
از فارغ اتحصيلان جهت آموزش روش تحقيق و آموزش مراحل انجام پروژه استفاده شده
كه الفباي خلاقيت درست شكل بگيرد.
3- تنوع در گروه ها و فعاليت پژوهشي و اختصاص زمان معين براي انجام فعاليت پژوهشي:
در گروه هاي مختلف مثل برق، شيمي، زيست، رباتيك، كامپيوتر، فيزيك، علوم انساني،
كلاس تعريف شده كه علاوه بر پنج شنبه ها در عصر پروژه ها نيز تشكيل مي گردد.
4- شركت در مسابقات رسمي پژوهشي و برگزاري سومين سمينار علوم و فنون:
مسابقه ايران open و برگزاري سمينار علوم و فنون در روزهاي 24 و 25 اسفند ماه
5- برگزاري اردوهاي علمي، پژوهشي و بازديد هاي علمي:
حداقل يك بازديد علمي به انضمام 2 تا 4 كارسوق
تاريخچه شكل گيري مركز ملي پرورش استعداد هاي درخشان و دانش پژوهان جوان
براي نخستين بار پس از انقلاب اسلامي در تاريخ 02/03/1366 اعضاي «هيات امناي سمپاد» منصوب و «سازمان ملي پرورش استعداد هاي درخشان» فعاليت رسمي خود را آغاز كرد.
در تاريخ 10/03/1367 با پيگيري ويژه رئيس جمهور وقت (حضرت آيت الله خامنه اي – مدظله العالي) شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ماده واحده پيشنهادي هيات امناي سمپاد را در خصوص «وابستگي سمپاد به وزارت آموزش و پرورش» تصويب كرد.
در سال 1368 با توافق وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالي، همزمان با برگزاري سومين جشنواره
بين المللي خوارزمي بخش دانش آموزي جشنواره خوارزمي راه اندازي شد.در تاريخ 10/08/1373 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مصوبه تاسيس «باشگاه دانش پژوهان جوان» را به عنوان موسسه اي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي وابسته به وزارت آموزش و پرورش تصويب كرد.
در تاريخ 25/11/1386 هيات امناي بنياد ملي نخبگان مصوبه «طرح شناسايي و هدايت استعداد هاي برتر (شهاب)»
را به تصويب رساند.در تاريخ 27/10/89 شوراي عالي اداري بنا به پيشنهاد مشترك وزارت آموزش و پرورش و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، ادغام «سازمان ملي پرورش استعداد هاي درخشان» و «باشگاه دانش پژوهان جوان» و تشكيل «مركز ملي پرورش استعداد هاي درخشان و دانش پژوهان جوان» را به تصويب رسانيد.